Najlepsze ćwiczenia na barki

Barki należą do najbardziej ekspozycyjnej partii mięśni. Dzięki nim można uzyskać wygląd ładnie prezentującej się sylwetki. Ten obszar ćwiczeń jest najbardziej lubiany przez mężczyzn. Barki są łącznikiem najważniejszych mięśni górnej części ciała. Dzięki nim twoja sylwetka stanie się znacznie pokaźniejsza. To rozmiary właśnie tych mięśni nadają siłę i proporcje naszego ciała.  Mimo tego często zdarzają się błędy w ich wykonywaniu.  Dlatego znajdziecie tu szczegółowe opisy jak wykonywać najlepsze ćwiczenia na barki.

Wyciskanie sztangi sprzed głowy:

  •  Sztangę trzymamy nachwytem.
  •  Łokcie delikatnie wysunięte w przód.
  •  Rozpoczynamy gdy sztanga przylega do klatki piersiowej.
  •  Wykonując mocny wydech wypychamy sztangę nad głowę.
  •  Wdech wykonujemy podczas opuszczania sztangi do klatki piersiowej.

W tym ćwiczeniu angażujemy mięśnie naramienne mięśnie trójgłowe ramion, mięśnie piersiowe większe. Podczas wykonywania tego ćwiczenia zdarzają się częste błędy. Dlatego należy pamiętać, by trzymać sztangę uchwytem zamkniętym. Nie pomagać sobie nogami przy wypchnięciu sztangi do góry. Sztangę należy opuszczać powoli, nie robić tego zbyt szybko i gwałtownie.

Unoszenie hantli na bok :

  • Lekki rozkrok.
  • Stopy cale przy podłożu.
  • Grzbiet wyprostowany
  • Lekkie ugięcie w stawach łokciowych,
  • Hantle trzymamy przed sobą, następnie dynamicznym ruchem unosimy je do góry.
  • Wdech wykonujemy podczas opuszczania hantli.
  • Wydech wykonujemy podczas dynamicznego unoszenia ramion.

Przy tym ćwiczeniu wykorzystujemy takie partie mięśni jak:

Podstawowymi błędami podczas jego wykonywania jest niezamknięty chwyt, zbyt szybkie opuszczanie hantli, odchylanie ciała podczas unoszenia ramion.

Butterfly:

  • Siadamy odwrotnie na siedzisku maszyny.
  • Ruch rozpoczynamy trzymając uchwyty maszyny przed sobą.
  • Grzbiet wygięty.
  • Stopy w rozkroku.
  • Uchwyty maszyny na wysokości stawów barkowych.
  • Przy wdechu dynamicznym ruchem podnosimy ramiona.
  • Wydech wykonany jest wraz z powrotem ramion do pozycji wyjściowej.

W tym ćwiczeniu wykorzystujemy  mięśnie naramienne, mięśnie czworoboczne, mięśnie równoległoboczne.  W trakcie ćwiczenia pojawiają się takie błędy jak niezamknięty uchwyt, błędna pozycja na ławce, zbyt gwałtowne rozciąganie mięśni oraz złe ustawienie ramion.

Dzięki prawidłowemu i regularnemu wykonywaniu tego zestawu ćwiczeń możesz osiągnąć zadowalające efekty.  Zyskasz nie tylko lepszy wygląd , ale także siłę i wzmocnienie mięśni, które są wzmocnieniem dla pozostałych mięśni górnej partii twojego ciała. Przy odpowiednim wykonywaniu ćwiczeń poruszamy i wzmacniamy różne partie mięśni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *