Etapy i bezpieczeństwo diety oxy

Coraz większa liczba osób w walce o piękne ciało oraz dobre zdrowie decyduje się przejść na dietę, która pomoże uzyskać wymarzony efekt. Jedną z takich diet jest tzw. dieta oxy, której zasady są nieco zbliżone do zasad diety Dukana. Niezwykle ważne jest jednak to, iż dieta oxy składa się z trzech różnych etapów, do których należy się dostosować, aby osiągnąć dobry efekt. Co jednak należy wiedzieć o tej diecie?

Czy każda osoba może przejść na dietę oxy?

Dieta oxy w przypadku wielu osób okazuje się bardzo skuteczna, jednak nie każda osoba może się z nią zmierzyć. Wśród głównych przeciwwskazań można wymienić przede wszystkim choroby nerek i wątroby, niedobór składników odżywczych, okres dojrzewania, podwyższony poziom kreatyniny, zmaganie się z cukrzycą, ciąże i okres karmienia piersią, a także alergię pokarmową na białko.

Fat burning, czyli pierwszy etap diety

Pierwszy etap diety oxy, czyli fat burning jak sama nazwa wskazuje, polega na bardzo szybkim spaleniu tkanki tłuszczowej. W jaki jednak sposób można tego dokonać? W przypadku tego etapu niezwykle ważne jest to, aby codzienna dieta obfitowała w białko zwierzęce, jednak w odpowiednich ilościach. Dzięki temu dochodzi do spalenia niechcianej tkanki tłuszczowej, jednak bez żadnych skutków ubocznych, co ma miejsce w przypadku wielu innych diet.

Step, czyli drugi etap diety

W drugim tygodniu trwania diety oxy rozpoczyna się etap step, którego celem jest utrwalenie wcześniejszych efektów. Jeśli chodzi jednak o jadłospis, to ulega on modyfikacji, ponieważ do codziennej diety należy włączyć białko roślinne. Jakie jednak powinny być proporcje pomiędzy ilością zjadanego białka zwierzęcego i roślinnego? Najlepiej pół na pół, ponieważ jedynie w ten sposób efekty diety będą zadowalające.

Balance, czyli trzeci etap diety

W ostatnim tygodniu trwania diety ma miejsce etap trzeci, czyli tzw. balance, którego głównym założeniem jest ochrona przed tzw. efektem jojo. Warto przy tym podkreślić fakt, iż w przypadku ostatniego etapu zawartość w diecie wszystkich składników odżywczych jest zgodna z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia, dlatego też nie trzeba obawiać się ewentualnego niedoboru składników odżywczych.

Bezpieczeństwo diety oxy

Wiele osób zastanawia się nad tym, czy dieta oxy jest bezpieczna dla zdrowia, jednak nie należy się tego w ogóle obawiać. Pomimo tego, iż dieta oxy przypomina dietę Dukana, która nie cieszy się zbyt dobrą opinią wśród lekarzy, to jednak została ona zmodyfikowana w taki sposób, iż nie pojawiają się żadne skutki uboczne. Dieta oxy nie odbija się negatywnie na stanie zdrowia, ponieważ w ostatnim tygodniu jej trwania organizm otrzymuje wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Dzięki diecie oxy można w krótkim czasie zrzucić kilka zbędnych kilogramów, jednak bez uszczerbku na zdrowiu. Jeśli chodzi natomiast o ewentualne ryzyko, to można obawiać się jedynie efektu jo-jo, który jednak w większości przypadków nie pojawia się w ogóle, co z pewnością stanowi bardzo dużą zaletę wspomnianej diety.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *