Drganie powieki – kiedy ignorować, a kiedy walczyć?

Pojawiające się regularne, a z czasem nawet nasilające się drganie powieki nigdy nie jest dziełem przypadku. Może być to poważny sygnał, że z naszym zdrowiem dzieje się coś niedobrego. Według wielu lekarzy drganie powieki może być wynikiem:

Większość przypadków drgania powieki mija po kilku tygodniach, ale w przypadku nawracających symptomów wraz z pojawiającymi się zaczerwienieniami i wybrzuszeniami w okolicach powiek – trzeba koniecznie udać się do lekarza. Może być to początek chorób neurologicznych. Bywa tak, że skurcze przybierają na sile i dochodzi do uszkodzenia nerwu twarzy, pojawiają się także problemy z mimiką.

Konieczna pomoc lekarska

Gdy zauważymy uporczywe drganie powieki utrudniającej nam codzienne funkcjonowanie, koniecznie trzeba odwiedzić lekarza pierwszego kontaktu. Tym bardziej nie wolno zwlekać, jeśli drganie powieki poszerza się o stopniowe skurcze różnych rejonów twarzy, a także szyi. Do tego dojść może także brak możliwości zamykania powiek. Nietypowa wydzielina w rejonach oczu także jest sygnałem, że dzieje się coś niepokojącego. Lekarz pierwszego kontaktu najczęściej przy niskim zagrożeniu objawów zapisuje spore dawki magnezu, najczęściej w formie doustnej. Bardziej rozwinięte przypadki drgających powiek znajdują swój finał w gabinetach okulistycznych oraz neurologicznym. Może się bowiem okazać po wykonaniu wszelkich niezbędnych badań, że drganie powieki jest rozwijającym się stwardnieniem rozsianym.

Jak radzić sobie z problemem drgającej powieki na co dzień?

Sposobów jest wiele, ale ich zastosowanie zależy od stopnia schorzenia związanego z drganiem powieki. U osób dorosłych można wykonać zabieg wstrzyknięcia botoxu w powiekę, dzięki czemu nie odczuwa się specyficznego pulsowania. Eliminuje się wszelkie czynniki ryzykowne. Lekarze radzą rzucenie papierosów, alkoholu, rezygnację z używek oraz znacznie spokojniejszy tryb życia. Dużo daje unikanie stresu oraz wprowadzenie do codziennego życia różnorodnych technik relaksacyjnych, wpływających pozytywnie nie tylko na mięśnie twarzy, ale także na cały organizm. Nie bez znaczenia pozostaje także dłuższy i spokojny sen w dobrze wywietrzonym pomieszczeniu. Poleca się spać od 8 do 10 godzin. Aktywność fizyczna, niekoniecznie nastawiona na nadmierne ćwiczenia siłowe, działa w temacie jak najbardziej dodatnio. Lepiej odjąć sobie dwie godziny spędzone przed komputerem na rzecz długiego spaceru lub joggingu. Poprzez drgającą powiekę nasze ciało daje sygnał, że oczekuje zmiany. Tylko dzięki konsekwentnym działaniom można jej dokonać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *